Maak kennis met... Jenny!

Maak kennis met

Even voorstellen

Jenny Heilbron, kwaliteitsmedewerker

Voor de liefde verhuisde Jenny Heilbron (31) twee jaar geleden samen met haar hondje Vito van Den Haag naar Tilburg. Nadat ze een tijd op en neer had gereisd naar haar werk in Scheveningen als coördinator voor zorgafdelingen, besloot ze een baan meer in de buurt van haar nieuwe woonplaats te zoeken. “Toen ik Standby voorbij zag komen, dacht ik: ‘interessant! Zij doen het net even anders.’’

quote

Bij Standby draag ik bij aan de zorg die ik wél wil leveren, wij laten zien dat het ook echt anders kan.

Jenny 2 6

Jenny Heilbron

Jenny besloot te solliciteren en was meteen enthousiast. Dat was wederzijds en per 1 augustus 2022 ging ze bij Standby aan de slag als medewerker zorgadministratie. “Ik voelde me meteen welkom”, vertelt ze. “De sfeer is zo warm, je voelt gewoon dat er echt een hart in de organisatie zit.”

Sinds 1 mei dit jaar is Jenny kwaliteitsmedewerker bij Standby, wat betekent dat haar focus ligt op de werkprocessen en de kwaliteit van de zorg die de organisatie levert. “Ik ben de schakel tussen de Sociale Verzekeringsbank en het zorgkantoor”, legt ze uit. “Zo probeer ik zoveel mogelijk van de geïndiceerde zorg vergoed te krijgen. Met deze werkzaamheden ondersteun ik ons administratie-duo Marjon & Marjan, die je wellicht kent uit een vorige Bijdehand. Ook schakel ik veel met de afdeling zorg in verband met de communicatie van en naar het zorgkantoor. Ik doe veel achter de schermen voor de cliënt, maar ben niet zichtbaar naar hem of haar toe. Daarnaast ben ik veel bezig met nieuwe processen om continu de verbetering op de zoeken.”

Ze lacht: “Dat klinkt misschien niet heel dynamisch, maar mijn werk is wel heel afwisselend! Ik begin de dag met het doornemen van de berichten van het zorgverkeer: hebben we alle toewijzingen binnen voor de cliënten bij wie we zorg leveren? Dat doe ik tot 9.30 uur, wanneer het ‘half tientje’ begint. Dan pakken we allemaal een kopje koffie en bespreken we de uitdagingen van de dag, zodat we van elkaar weten waar we mee bezig zijn.”

“Na het half tientje begin ik met de organisatiestructuur: ik schrijf de werkprocessen uit, ga langs bij mijn collega’s om te vragen waar ze precies mee bezig zijn. Ik ben constant met ze aan het schakelen. Ik inventariseer hoe zij precies werken en orden alle informatie, zodat het voor onze medewerkers overzichtelijk is welke instrumenten ze waarvoor nodig hebben.

20230803 104315 1

"De sfeer is zo warm, je voelt gewoon dat er echt een hart in de organisatie zit."

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze gecreëerd en daar moeten we duidelijk bij in kaart brengen wat er gebeurt en waar de risico’s liggen. Op die manier maken we inzichtelijk wat iedereen precies doet en brengen we structuur aan in de organisatie. Tussen deze werkzaamheden door heb ik vaak nog wat afspraken staan. Daarnaast heb ik nog enkele losse projecten lopen. Zo zijn we bezig met een nieuw informatiedocument voor onze zorgverleners, zodat alles duidelijk voor ze is wanneer ze starten bij Standby.”
“Ik zit lekker op mijn plek hier. Standby is niet alleen een hele fijne werkgever, de manier waarop we zorg verlenen is

ook zo mooi. De cliënt bepaalt, hij of zij heeft een zorgvraag en wij vullen die in. Dat is een grote uitdaging voor onze zorgverleners. Zij moeten tegen de ‘normale regelgeving’ in het zo goed mogelijk voor de cliënt invullen. Het is prachtig dat Standby dat durft. Veel zorginstellingen zeggen dat ze de cliënt centraal stellen, maar bij ons is dat oprecht ook echt zo!”

Jenny spreekt uit ervaring. Na haar werk in een hospice, waar de cliënt uiteraard wel centraal staat, werkte ze in de intramurale zorg, waar dat niet zo was. “Dat was gewoon lopendebandwerk”, aldus Jenny. “Ik kon niet de zorg leveren zoals ik dat zou willen doen, met tijd en liefde. Voor mijn gevoel schoot ik altijd tekort en dat gaf frustraties. Bij Standby draag ik bij aan de zorg die ik wél wil leveren. Ik ben veel bezig met de Sociale Verzekeringsbank om de optimale geïndiceerde zorg vergoed te krijgen, zodat onze cliënten de zorg krijgen die ze verdienen. Dan staan zij wat mij betreft écht centraal. Zo laten wij zien dat het ook echt anders kan, door te kijken naar mogelijkheden en niet naar obstakels.”

Dit artikel is ook te lezen in de Bijdehand nummer 8. De Bijdehand is ons magazine voor cliënten, zorgverleners en medewerkers van Standby.

Contact turquiose

Thuiszorg nodig?

Bel ons gerust op 088 - 018 02 00 of laat uw gegevens achter dan bellen wij u om de mogelijkheden van thuiszorg te bespreken.

Terugbelverzoek indienen