Jenny besloot te solliciteren en was meteen enthousiast. Dat was wederzijds en per 1 augustus 2022 ging ze bij Standby aan de slag als medewerker zorgadministratie. “Ik voelde me meteen welkom”, vertelt ze. “De sfeer is zo warm, je voelt gewoon dat er echt een hart in de organisatie zit.”
Sinds 1 mei dit jaar is Jenny kwaliteitsmedewerker bij Standby, wat betekent dat haar focus ligt op de werkprocessen en de kwaliteit van de zorg die de organisatie levert. “Ik ben de schakel tussen de Sociale Verzekeringsbank en het zorgkantoor”, legt ze uit. “Zo probeer ik zoveel mogelijk van de geïndiceerde zorg vergoed te krijgen. Met deze werkzaamheden ondersteun ik ons administratie-duo Marjon & Marjan, die je wellicht kent uit een vorige Bijdehand. Ook schakel ik veel met de afdeling zorg in verband met de communicatie van en naar het zorgkantoor. Ik doe veel achter de schermen voor de cliënt, maar ben niet zichtbaar naar hem of haar toe. Daarnaast ben ik veel bezig met nieuwe processen om continu de verbetering op de zoeken.”
Ze lacht: “Dat klinkt misschien niet heel dynamisch, maar mijn werk is wel heel afwisselend! Ik begin de dag met het doornemen van de berichten van het zorgverkeer: hebben we alle toewijzingen binnen voor de cliënten bij wie we zorg leveren? Dat doe ik tot 9.30 uur, wanneer het ‘half tientje’ begint. Dan pakken we allemaal een kopje koffie en bespreken we de uitdagingen van de dag, zodat we van elkaar weten waar we mee bezig zijn.”
“Na het half tientje begin ik met de organisatiestructuur: ik schrijf de werkprocessen uit, ga langs bij mijn collega’s om te vragen waar ze precies mee bezig zijn. Ik ben constant met ze aan het schakelen. Ik inventariseer hoe zij precies werken en orden alle informatie, zodat het voor onze medewerkers overzichtelijk is welke instrumenten ze waarvoor nodig hebben.