Blij met Standby: Peter Merkx

Blij met Standby

Blij met Standby

Peter Merkx werkt sinds augustus 2020 als Manager Relaties bij Standby Zorg. Hij is verantwoordelijk voor de afdelingen zorgadvies, relatiebeheer en het ZZP Loket. Samen met zijn vrouw en twee zoons woont hij in Eindhoven. Peter houdt van gezelligheid met vrienden en familie en is regelmatig op zijn racefiets te vinden. Voor hij bij Standby kwam werken, deed Peter ervaring op bij een aantal grote organisaties in de retail, dienstverlening en commercie. “Commercie is voor mij: doen wat je zegt en samen bouwen aan langdurige werkrelaties en partnerships”, zo vertelt hij. Of commercie en zorg wel goed samengaan, daar kan hij kort over zijn: “Juist wel! Iedereen moet weten dat er super goede alternatieven zijn voor het verpleeghuis of hospice. Standby maakt al ruim 20 jaar waar dat het anders kan en dat het mogelijk is om tot wel 24 uur per dag zorg te ontvangen. Ik ben ontzettend trots en blij dat ik mijn ervaring kan inzetten om mensen die zorg nodig hebben op een passende manier kunnen helpen.”

“Standby is een warme en ambitieuze organisatie”, vervolgt Peter. “Waar mensen werken die op een goede manier tegendraads zijn, doorgaan waar anderen opgeven en perfect aanvoelen hoe belangrijk goed passende zorg is.” En dat weet hij uit eigen ervaring. Een jaar geleden besloten Peter en zijn broers om Standby in te schakelen voor zijn beginnend dementerende vader, hoewel er toen nog geen indicatie was. 

quote

“Eigenlijk kun je in onze situatie wel spreken van het ideale scenario. We zijn al vroeg begonnen met zorg, toen het nog niet echt nodig was maar we wel al merkten dat er iets aan de hand was. We zijn gestart met één blok, zodat er af en toe een zorgverlener over de vloer kwam. Dat was puur om te wennen, niet alleen voor mijn vader maar ook voor mijn moeder.”

Peter Merkx - Manager Relaties Standby

“Mijn vader was altijd heel zelfstandig en actief”, vervolgt Peter. “Nu is hij afhankelijk van mijn moeder en beseft dat ook heel goed. Toch geeft hij dat uit handen als er een zorgverlener langskomt. Dan wordt hij geactiveerd om iets te doen; een stukje wandelen, koffiedrinken in het dorp of een spelletje. Er wordt van alles ondernomen en hij kijkt er echt naar uit. Dat is ook fijn voor mijn moeder, dan kan zij even iets voor zichzelf doen. Zij staat midden in het leven en dat moet zo blijven. Voor haar is de zorg voor mijn vader net zo belangrijk.

Peters keuze voor Standby lag misschien wel voor de hand, toch was het ook een heel bewuste keuze, zo geeft hij aan: “Reguliere thuiszorg is er vaak voor medische handelingen, maar dat heeft mijn vader nog niet nodig. Voor hem is juist persoonlijke aandacht zo belangrijk. En dat is de kracht van Standby, zorg leveren die past. Niet alleen als werknemer, maar juist ook als zoon merk ik hoe belangrijk dat maatwerk is.” Doordat Peters ouders al gewend zijn aan zorgverleners over de vloer, kan snel worden opgeschaald. “Dat is een hele geruststelling voor mijn broers en mij”, vertelt hij. “Stel dat mijn moeder een paar dagen weg moet of iets dergelijks, binnen een dag hebben we dat geregeld. En ook als straks meer intensieve zorg nodig is, komt er niet ineens van alles op mijn ouders af. Die drempel is al genomen.”

Dit verhaal van Peter Merkx is ook te lezen in de Bijdehand nummer 3. De Bijdehand is ons magazine voor cliënten, zorgverleners en medewerkers van Standby

Aandetelefoon Geel

Vragen?

Wij helpen je graag verder! Vul ons contactformulier in of vraag informatie aan over werken bij Standby Zorg.

Vraag informatie aan