Huidige klanten bij Standby Zorg

Ontvangt u thuiszorg van Standby Zorg? Dan kunt u voor vragen bij ons terecht via onderstaande contactmogelijkheden of via het contactformulier.

Heeft u zorg nodig?

Bent u nog geen klant van ons, en heeft u een zorgvraag? Dan kunt u terecht bij De Familie voor dementiezorg in de vorm van een woonlocatie.

De Familie bestaat uit zorgvilla Ome Jan in Vught, zorghuis Tante Clasien in Zuidwolde (DR). In de toekomst kijken wij ernaar uit om nog meer locaties te openen.

Wij kijken graag met u mee naar de mogelijkheden en adviseren u graag. Schroom niet om contact met ons op te nemen. Dit kan via het contactformulier.

Wat zijn de uitsluitingscriteria van Standby Zorg? chevron-down

Bij Standby Zorg kijken we graag met u wat we kunnen betekenen. Er zijn echter een aantal gevallen waarbij wij geen zorg leveren. Deze criteria lichten we hieronder toe.

Wanneer een cliënt een gevaar voor zichzelf of voor zijn of haar omgeving wordt en dit gevaar niet binnen de bevoegdheden van de thuiszorg van Standby Zorg af te wenden valt, zal helaas overgegaan moeten worden tot zorgweigering. In dat geval zal Standby Zorg er alles aan doen om de cliënt zo goed mogelijk te helpen met het zoeken naar een beter bij de zorgbehoefte aansluitende zorgaanbieder. Standby Zorg levert geen zorg aan de navolgende cliëntgroepen:

  • cliënten met (vrijwillige) vrijheidsbeperkende maatregelen (denk bijvoorbeeld aan deur op slot, bedhekken, gedwongen douchen, kalmerende medicijnen). Hierover wordt echter altijd vooraf in gesprek gegaan met huisarts, familie of andere zorgverlenende instanties;
  • cliënten met complexe psychiatrische problematiek als voorliggend probleem;
  • cliënten met complexe verslavingsproblematiek als voorliggend probleem, waarbij de persoonlijke veiligheid en/of vrijheid van zorgverleners in gevaar is of kan komen;
  • cliënten met zeer complexe verpleegtechnische handelingen, zoals bijvoorbeeld cliënten die afhankelijk zijn van beademing en cliënten met intraveneuze voeding. Per cliënt wordt bekeken of er binnen Standby Zorg voldoende zorgverleners met de juiste bevoegdheden en bekwaamheden beschikbaar zijn in de noodzakelijke periode. Indien dit niet zo is, dan zal Standby Zorg de cliënt verwijzen naar een meer gespecialiseerde zorgaanbieder;
  • cliënten die hun huis niet meer als een veilige omgeving ervaren;
  • cliënten die suïcidaal gedrag vertonen;
  • cliënten met een zorgvraag voor zorgmomenten korter dan 1 uur.

Klokkenluidersregeling

Standby Zorg beschikt over een klokkenluidersregeling. Het doel van de klokkenluidersregeling is om bij te dragen aan de verbetering van de organisatie en zo nodig het eigen functioneren van de organisatie te corrigeren. Standby Zorg beschikt over een vertrouwenspersoon. Mocht u een (vermoeden van) misstand of onregelmatigheid waarbij een groot maatschappelijk belang in het geding is signaleren, dan kunt u dit melden. De vertrouwenspersoon kan u hierbij ondersteunen. Via onderstaande knop kunt u de volledige klokkenluidersregeling downloaden.

Niet tevreden?

We streven er naar dat u zich op uw gemak en thuis voelt bij Standby en dat u positief bent over onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u als cliënt, familie of belanghebbende niet tevreden bent over de zorg, dienstverlening of over de manier waarop u bent bejegend. Klagen heeft bij veel mensen een negatieve klank. Dat is jammer, want klachten kunnen bijdragen aan het verbeteren van de situatie voor u en voor ons. Een klacht zien wij bij Standby dan ook liever als een advies om de kwaliteit van zorg te verbeteren.

Wanneer u ontevreden bent en hierover een klacht wilt uiten, dan kunt u via ons digitaal klachtenformulier een klacht indienen. Het formulier vindt u hieronder. Mocht u liever een papieren versie van het klachtenformulier ontvangen, dan kunt u hierover contact met ons opnemen. U ontvangt een ontvangstbevestiging, waarna uw klacht door onze klachtenbehandelaar in behandeling wordt genomen.

De klachtenbehandelaar zal samen met u en de betreffende persoon en/of de leidinggevende de klacht bespreken. Een gesprek kan vaak al veel oplossen.

Klachtenprocedure

Om te zorgen dat uw klacht zo goed mogelijk behandeld wordt heeft Standby een klachtenprocedure opgesteld. Hierin staat beschreven hoe u een klacht kunt indienen en hoe wij dit op zullen pakken. U kunt een exemplaar van de klachtenprocedure hieronder downloaden of telefonisch bij ons opvragen.